人気ブログランキング | 話題のタグを見る

A Thousand Winds

A Thousand Winds_a0015132_22345283.jpg
ご無沙汰しています。
ロンドンは新緑と色とりどりの花に包まれ 一年で一番美しい季節を迎えています。

先日、夫の母が自宅で皆に見守られながら 息をひきとりました。
羨ましいほど仲のよかったご主人(10年前に他界)の写真を しっかり握り締めていたのが印象的でした。

末期の患者さんに対する医療や精神的なケアー、葬儀など 日本とはずい分違った面もありましたが、なによりも本人の意思を尊重するという考え方が こちらでは共通していて、個人主義の確立した欧米の流儀なのだと思いました。

Joan, たくさんの素敵な想い出を ありがとう。
A Thousand Winds_a0015132_014429.jpg



 A THOUSAND WINDS (千の風になって)

 Do not stand at my grave and weep;
 I am not there, I do not sleep.

 I am a thousand winds that blow.
 I am the diamond glints on snow.
 I am the sunlight on ripened grain.
 I am the gentle autumn's rain.

 When you awaken in the morning's hush,
 I am the swift uplifting rush
 Of quiet birds in circled flight.
 I am the soft stars that shine at night.

 Do not stand at my grave and cry;
 I am not there, I did not die.


   
A Thousand Winds_a0015132_07693.jpg
(Joan の大好きだったブルーベルの花)

by halfmoon81 | 2007-05-12 21:45 | つれづれ